Donate Today!
Make your donation today to support the high quality, educational programs and locally produced shows
from NorCal Public Media on KRCB TV, KPJK TV, and KRCB 104.9 FM Radio.
Climate California
Climate change demands new solutions - and new stories.
This is an invitation to Climate California, an original NorCal series that reminds us of the beauty of the world and the power we already have.
THE 707
Listen to the all-new half-hour weekly radio show and podcast, airing Fridays at 6 PM on KRCB 104.9 FM.
Michelle Marques, host of The 707, delivers compelling stories, rich soundscapes, and fresh perspectives from Sonoma County and beyond.
Sonoma County FIRST NEWS Podcast
Sonoma County FIRST NEWS is your weekday news podcast from KRCB 104.9 FM.
Get the top local news stories and weather forecasts you need to start your day.
Center for Environmental Reporting
The Center for Environmental Reporting at NorCal Public Media covers the most important environmental stories of our time.
Find out more about our local and national TV shows, radio programs, news and podcasts.
NorCal Classic Movies
NorCal’s NEW Classic Movie collection contains treasured dramas, horrors,
comedies, westerns and more! Watch Fridays and Sundays on KRCB and KPJK TV.
Coronavirus: Lo que necesita saber - 19 de Mayo de 2020
En esta edición del Ayuntamiento Virtual de Coronavirus, la anfitriona Adia White habló con la Dra. Sundari Mase, oficial de salud del condado de Sonoma, de los avances en las pruebas y la nueva información disponible para que las empresas se mantengan seguras a medida que vuelven a abrir. Dos miembros de la junta de supervisores, la presidenta Susan Gorin y el cuarto supervisor del distrito, James Gore, hablaron del costo desproporcionado del Coronavirus en nuestra comunidad Latinx.
Alegría De La Cruz, Subdirectora del Consejo del Condado de Sonoma, y ​​Maricarmen Reyes, Coordinadora de Alcance y Eventos del Centro de Salud Comunitario del Valle de Sonoma discutieron temas de desigualdad durante la pandemia y sugirieron formas de hacer que la recuperación sea justa para todos los miembros de la comunidad.
También escuchamos al representante Jared Huffman, demócrata de San Rafael, quien explicó algunas de las letras pequeñas en la legislación de $ 3 billones aprobada la semana pasada por la Cámara de Representantes. Aunque el Senado y el Presidente se oponen a muchos aspectos de este proyecto de ley, Huffman y otros demócratas lo consideran una "oferta de apertura" en las negociaciones para el próximo paquete de ayuda.
Finalmente, escuchamos a la corresponsal de bahía sur, Pamela Lorence, quien habló con Jill Bourne, bibliotecaria de la ciudad de San José, acerca de cómo la brecha digital está dificultando la educación de algunos niños en el hogar y qué se está haciendo para aliviar el problema.
 

NORCAL TV 24/7 LIVE STREAM

RemoteControl

What's on Tonight!

Northern California
Public Media Newsletter

Get the latest updates on programs and events.